2019_2020

Archiv M-8, Barošová

image_print

č.15 – 8. – 12. 6. 2020

učivo – Slovní úlohy řešené rovnicí

Pokyny k práci ZDE Slovní úlohy I

Milí žáci, zvu vás na konzultační hodinu z matematiky do školy, a to v úterý 9.6.2020 od 9:00h 8.A a od 10:00h 8.B.

Abyste mohli přijít na výuku, musíte si na webovkách školy stáhnout a vytisknout čestné prohlášení, které vyplní vaši rodiče a které musíte odevzdat před příchodem do hodiny. Najdete ho v sekci koronavir rozcestník – informace pro přípravu 9.ročníků – příloha_čestné prohlášení Bez tohoto dokumentu nebude do výuky vpuštěni!!!! S sebou si vezměte psací a rýsovací potřeby, učebnici, sešit a Hravou matematiku. Moc se na vás těším, PB.

Na konzultaci na mě čekejte před školou, osobně si vás vyzvednu.

č.14 – 1. – 5. 6. 2020

učivo – Lineární rovnice  IV

Děkuji za zaslaná řešení rovnic z předchozího týdne, většina z vás se s tím popasovala se ctí, pochvala ode mě.

Tento týden vyřešte: HM -65/6,7 uč.94/5(jen vyřešte rovnice včetně zkoušky) a uč. 111/2c, d, e

č.13 – 25. – 29. 5. 2020

učivo – Lineární rovnice se zlomky

Na youtube najdeš spoustu výukových videí, která ti pomohou s pochopením učiva. Já doporučuji toto https://www.youtube.com/watch?v=xXULlp4Ul5s

nebo od stopy 8:25 TOTO . 

A teď se pokus vyřešit rovnice z učebnice: 94/1b, 1d, 2f, 4a-f (celé). Počítej na papír nebo do sešitu a svoji práci mi nahraj do pátku 29.5. do 20:00h ZDE.

Přihlas se jménem: zak1@zszubri.onmicrosoft.com

                  heslo: hesLO123    (O je velké písmeno, ne nula!!!)

č.12 – 18. – 22. 5. 2020

učivo – Lineární rovnice II

Zadání pro tento týden najdeš ZDE: Lineární rovnice

č.11 – 11.-15.5. 2020

učivo – Lineární rovnice I

Začínáme nové velmi důležité učivo o rovnicích. Nejdříve si přečti Poučky v HM na str. 26

Podívej se na VIDEO, které ti pomůže pochopit základní principy řešení rovnic a tzv. ekvivalentní úpravy. Druhé VIDEO tě upozorní na nejčastější chyby při řešení rovnic. Obě videa sleduj pozorně, třeba i několikrát a uvedené příklady si poctivě počítej. Následně se pokus vyřešit v HM 61/1, 2, 62/5, 64/3, 4, 5 a 7 (v 5 a 7 řeš jen příklady bez zlomků!!!)

Slíbený testík z rozkladu na součin najdeš ve čtvrtek 14.5. od 10:30-11:00 ZDE. Dobře čti zadání a hlídej si čas!!!

č.10 – 4.-7.5. 2020

učivo – Rozklad na součin II

Pokud jste si stáhli do mobilu appku Mathman, tak se podívejte na Mnohočleny II – Rozklad mnohočlenů na součin I. a II., myslím, že by vám to mohlo dost pomoci s pochopením učiva.

Vysvětlení nového učiva a zadání práce ZDE Rozklad na součin II

Další testík z algebraických výrazů bude příští týden!!!

Pracujte pilně a pečlivě, práci si rozdělte a v případě potřeby mě kontaktujte.

č.9 – 27.4.-30.4. 2020

učivo – Rozklad na součin – vytýkání

Chválím všechny, kteří vyplnili a odeslali test z úprav výrazů a vzorců. Ve čtvrtek 30.4. ZDE vložím další testík na vzorce a mnohočleny. Jeho vypracování bude možné ve vyhrazeném čase od 10:30 – 11:00h.

Vysvětlení nového učiva a zadání práce ZDE Vytýkání

Pracujte pilně a pečlivě, práci si rozdělte a v případě potřeby mě kontaktujte.

č.8 – 20.-24.4. 2020

učivo – Vzorce ve výrazech

Pro zopakování předchozího učiva vypracuj HM 49/6,7 a 47/9

Pracovní list s vysvětlením nového učiva najdeš ZDE Vzorce ve výrazech

Na tomto místě ZDE najdete v pátek test na úpravu výrazů a vzorce. Půjde otevřít, vypracovat a odeslat jen v pátek 24.4. od 10:30 – 11:00h

Pracujte pilně a pečlivě, práci si rozdělte a v případě potřeby mě kontaktujte.

č.7 – 14.-17.4.2020

učivo – Vzorce

Pracovní list na procvičení vzorců ZDE:6_Vzorce, pr.list

dále vyřeš v HM 46/3,4ab,5,6

Nové učivo – Součin součtu a rozdílu ZDESoučin součtu a rozdílu

č.6 – 6.-8.4. 2020

učivo – Druhá mocnina dvojčlenu

Výsledky z minula ZDE 4_Úpravy výrazů_3, řešení

Zadání a instrukce pro nové učivo ZDE 5_Vzorce1

Přeji všem žákům a jejich rodinám veselé Velikonoce..

č.5 – 30.3. – 3.4. 2020

učivo – Úpravy výrazů – 3

Zadání práce ZDE: Úpravy výrazů 3

(prac. list si vytiskni nebo přepiš. Neřeš všechny příklady najednou, ale pracuj pečlivě, soustřeď se na znaménka!!!) Řešení zašlu „do skupiny“.

Moji milí, v následujícím odkaze najdete velice jednoduchý cvičný kvíz na úpravy algebraických výrazů. Není to na známky, ale jeho vyplněním a odesláním získáte velké plus do závěrečného hodnocení, bez ohledu na to, kolik budete mít chyb!!! Zároveň to slouží jako kontrola našeho spojení. Tak vzhůru do „boje“, čas máte do pátku 3.4. do 17h.  Kvíz je ZDE

č.4 – 26.-29.3. 2020

učivo – Úpravy výrazů – 2

PROSBA: Prosím o bezplatnou registraci na https://vpohodě.cz pak klikni na „vyzkoušet zdarma“ a zaregistruj se. Vše je úplně zadarmo, vyjímečně to pustili v době „koronaprázdnin“. Jsou tam výuková videa, na která vás občas odkážu. Děkuji za vstřícnost.

Pokud jste úspěšně registrovaní, tak na stráce „vpohodě.cz„, přejděte vlevo na záložku „studium“ a pusťte si „lekci 2.2“ od začátku po 11:30. Je tam vysvětlení některých úprav výrazů.

Komentář a zadání další práce ZDE: Úpravy výrazů_2

č.3 – 23.-25.3.2020

učivo – Úpravy výrazů

Pokračujeme v úpravách výrazů. Tentokrát se zaměříme na sčítání a odčítání mnohočlenů, tzn. budeme odstraňovat závorky, ke kterým se váže „+“ a „-„.  Komentář a zadání práce na následujícím odkaze: 8.A úpravy1

Na vypracování máte čas do středy 25.3. Práci si rozvrhněte. Nezalekněte se prvotních neúspěchů, nejde-li to napoprvé, určitě se to povede napodruhé nebo napotřetí ….. Hlavně to nevzdávejte!!!

č.2 – 19.-22.3.2020

učivo – Násobení mnohočlenů

  1) HM – Poučky str.24 – 1) Sčítání a odčítání mnohočlenů

                                             2) Násobení mnohočlenů

  2) zapiš si do sešitu:

               4x² – 2x + 3 – x² + 5x – 1 = 3x² + 3x + 2

  3) vyřeš HM 39/1,3

  4) přečti text v uč. str. 80-81

  5) zapiš si do sešitu:

              (A+B).(C+D)=AC+AD+BC+BD

  6) vyřeš uč. str.81/1,3

                  HM 42/5

Hodně zdaru!!! Výsledky budou zveřejněny později

         č.1 – 16.-18.3.2020

učivo – Násobení mnohočlenu jednočlenem

  • připomínám, že se jedná jen o roznásobení závorky
  • dávejte pozor na znaménka!
  • HM 41/4, uč. 79/4, 80/6,7 (napsat do sešitu!!)