2019_2020

Archiv – Aj 7.A,B,C – Machalová

image_print

16th March:

Vítejte u nové učebnice Project 3 (zelená). V první fázi náš čeká na úvod drobné opakování přítomných časů (jsou jen dva:) a seznámení s hlavními protagonisty klíčových příběhů.

  1. Začínáme s lekcí Introduction. Opiš si nejdříve do slovníčku slovíčka z Pracovního sešitu ze str. 74 – část Introduction A Kids
  2. Pak si přečti a zkus si přeložit příběh ze str. 4 v učebnici, zvaný Trish´s first day.
  3. Do sešitu poté přepiš a doplň fráze z učebnice, ze str. 5 – cvičení 3a. (Všechny je najdeš v komiksu.)
  4. Podívej se pak na stranu 66 v Pracovním sešitě, kde už na tebe čekají krásné přehledy tvoření Přítomného prostého času – Present simple. Jedná se o tabulky 0.1, 0.2, 0.3 a 0.4. Nech se inspirovat a do svého sešitu si udělej stejný, podobný nebo svůj vlastní přehled. 

Např. 

5. Pro osvěžení a připomenutí, jak vlastně funguje tento čas, zhlédni:

kdy tento čas používáme

jakou má formu

a udělej si malé cvičeníčko pro kontrolu, jestli tomu rozumíš.

6. Pro šikulky ještě navíc: 

malý testíček nakonec 🙂

______________________________________________________________________________

17th March:

V dnešním balíčku více procvičíme přítomný čast prostý (Present simple) ve všech jeho podobách. 🙂 V kladné, záporné i tázací větě. Připomínám, že tento čas, nejjednodušeji řečeno, používáme, když mluvíme o tom, co se nám děje obvykle, často, vždy, někdy a pravidelně nikdy. 🙂 Dalším velice typickým a zažitým příkladem je popis naší „denodenní“ rutiny – co děláme každý den, víkend, v kterou hodinu, stále dokola nebo opakovaně a zažitě. 🙂

  1. A začneme úžasným pozdravem britské královně.

 

 

 

 

 

Podívej se na denní rutinu královny (vyber správnou variantu)

 

2. A na popovídání si dvou nových kamarádů (od momentu, kdy si sednou na houpačku:) https://www.youtube.com/watch?v=JwGnCIsLOpU

Jen pro zajímavost:) – zachytili jste, jak se řekne? 🙂

a. svačina

b. Chvíli si popovídám s přáteli.

b. Zdá se, že toho máme hodně společného. 

c. Díky, že jsi přišel. (Nebojte se, zde nebyl minulý čas:)

 

3. Pak zkus úžasné triviální cvičeníčko na základní obraty pro zlepšení nálady.

https://www.youtube.com/watch?v=l5gjR0ks-l8

 

4. Kdo by se nudil a chtěl ještě cvičit, doporučuji udělat si skvělý testík s okamžitým vyhodnocením 🙂

https://www.helpforenglish.cz/article/2011051201-pritomny-prosty-cas-cviceni-2

(Vytvořte správně celé věty. + je kladná věta, – záporná, ? značí samozřejmě otázku)

Přeji všem pohodovou angličtinu a pevné zdraví.

______________________________________________________________________________

19th March: 

Děkuji všem, kdo si vyzvednul učebnice, a přeji celé skupině krásný jarní den:)

Dnes Vás budu více šetřit a zadání bude stručnější 🙂

  1. Vypracuj si v Pracovním sešitě stranu 2 (ve cvičení 1 – zkus správně dopsat otázky k odpovědím podle vzoru, ve cvičení 2seřaď pomíchaná slova v řádku tak, aby dala smysluplnou větu – řiď se opět vzorem, ve cvičení 3 – zkus doplnit chybějící otázky reportéra podle vzoru). Řešení celé strany naleznete v dalším příspěvku 🙂
  2. Ze str. 74 v Pracovním sešitě si opiš do slovníčku slovíčka z lekce Introduction B s názvem Sweet Sue and Smart Alec. Nauč se následně. 

A to je pro dnešek vše, take care and wish you all the best 🙂

Pro případné dotazy pište na můj email: adrimachalova@gmail.com.

______________________________________________________________________________

23rd March: 

 

  1.  Řešení k Pracovnímu sešitu straně 2 = zadání zminula zde: http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/20200323_140244.jpg
  2. Procvičte si slovíčka z lekce Introduction B ve slovníčku. (Dobré je cvičit vždy zakrytím druhé poloviny stránky. Procvičujte oboustranný překlad z češtiny do angličtiny a naopak. U těžkých slovíček si zkuste znovu psát jejich pravopis třeba do  „Englishe.“ )
  3. Přečtěte si a přeložte si komiks Sweet Sue and Smart Alec na straně 6 v učebnici
  4. Zodpovězte si ústně otázky ke komiksu ve cvičení 2 nahoře na straně 7 v učebnici. (Řešení zde: http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/20200323_141808.jpg)
  5. V komiksu, jak už jsi zjistil/zjistila, se vedle sebe najednou objevují dva přítomné časy. Přítomný čas prostý Present Simple již znáš a připomínali jsme ho v minulých hodinách (něco, co se děje pořád), na přítomný čas průběhový Present continuous (který již pro tebe také není novinkou, vše je stále jen opakování) se zaměříme tento týden. Pro začátek zjisti znovu, jak tento čas funguje. Jak již jeho název napovídá, je to čas, který popisuje, co se děje právě teď. Podívej se na tabulky 0.6, 0.7, 0.8 a 0.9 na straně 66 a 67 v Pracovním sešitě a přečti si i to krátké povídání k nim. Pokračování příště:) Take care!

______________________________________________________________________________

24th March:

Podívejme se dnes na přítomný průběhový čas (Present continuous) více. Tento čas vyjadřuje, co kdo dělá zrovna teď. Věděl bys, jak to vyjádřit u každé osoby na obrázku? (Řešení příště:)

  1. Připomeneme si tedy nejdříve, jak se čas tvoří. Prostuduj si tabulku:

nebo:

2. Vypracuj si do sešitu vlastní shrnutí („Englishe“), jak se tento čas tvoří. Můžeš použít i tabulky 0.7, 0.8 a 0.9 na straně 67 v Pracovním sešitě, nebo si udělej své vlastní, jak ty tomu nejvíce rozumíš a nejlépe to chápeš, jak tobě to nejvíc vyhovuje. (Jako bys to vysvětloval svému kamarádovi/ kamarádce.) Pokochám se vašimi výtvory, až se uvidíme.

3. A už jen pro oddechnutí – tento čas si můžeme také krásně zažít a pochopit na tzv. STORYBOARD. Zhlédni např. tento:

______________________________________________________________________________

26. března:

  1. Podívej se na příběh v přítomném průběhovém čase („co se děje zrovna teď“). Vnímej pozorně všechny slovesa s -ing na konci.

https://www.youtube.com/watch?v=UdEasleUc54

         Rozuměl jsi všemu? Nebo pochopil jsi ze situace, co se právě teď děje?

     2. Zkus tuto hru – pokus se uhádnout a vybrat, co se děje právě teď na dané fotografii (řešení i celá fotografie následuje vzápětí):

https://www.youtube.com/watch?v=r13tkkJ7uhk

     3. A nyní si otestuj, jestli dokážeš porozumět. Rozumíš všemu? A pokud ne, dokážeš pochopit ze situace, co se zrovna děje? https://www.youtube.com/watch?v=tVuVrVr4dvI

     4. A nyní psací úkol. Prosím pošli mi,  pokud je to v tvých možnostech, (budu přihlížet k Vaši píli při konečném hodnocení na konci roku) ve Wordu pod svým jménem na můj pracovní mail (adrimachalova@gmail.com) alespoň deset vět – vyprávění, můžeš použít kladné, ale i záporné věty, co se zrovna teď někde (kdekoli) děje. Jako inspiraci zhlédněte:

http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/příběh-1.jpg

nebo: http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/příběh-2.jpg

______________________________________________________________________________

Práce pro všechny na celý týden 30.3. – 3.4.: 

  1.  Udělejte si zápis do sešitu (který je zde): 

http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/zápis-příslovce-7.t.-1.docx

      2. Podívejte se na obrázkové srovnání časů a prozkoumejte:

http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/srovnání-2.jpg

      3. Podívejte se na další jednoduché porovnání a vysvětlení:

https://www.youtube.com/watch?v=1ShOoOd3FAo

      4. Zkuste procvičit pak oboje časy zde:

https://www.youtube.com/watch?v=Stw_vAnC-1U  (párkrát se zde objeví budoucí čas – např. s příslovcemi later, tomorrow, this Sunday, tonight – to ignorujte:)

     5. Zkuste pak jednoduché testíky s vyhodnocením:

https://www.helpforenglish.cz/article/2006030101-pritomny-cas-prosty-a-prubehovy

https://testi.cz/testy/anglictina/anglicky-jazyk-pritomny-prosty-a-prubehovy-cas/

http://www.wordbot.cz/tests-exam/9

  6. Udělejte si ústně cvičení 8 na str. 7 v učebnici. Sweet Sue píše email kamarádce Martě. Doplň slovesa v závorce ve správném – přítomném prostém nebo průběhovém čase.

Pro kontrolu se podívejte zde:http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/20200327_201316.jpg

   7. Pošlete mi ve (Wordu, nebo přímo v mailu, nebo ofocené ze sešitu na můj mail) vaše vlastní vyprávění (asi deset vět) v přítomném prostém čase, jak vypadá typicky váš všední den, případně víkend (v době nynější vzdálené výuky). Posílám inspirativní příklady:

http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/daily-routine-1.png

http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/daily-routine-2.jpg

————————————————————————————————————

Zadání na týden 6.4. – 8.4.:

1.Přepište si do slovníčku slovíčka z lekce 1 A My life – A new home z Pracovního sešitu ze str. 74. A nyní zkuste výslovnost se mnou:) (Můžete si samozřejmě dohledat výslovnost v překladači Google 🙂

2.A protože v první lekci budeme opakovat minulý čas prostý, podívejte se do Pracovního sešitu na str. 67 a 68, kde je veškeré tvoření minulosti v tabulkách 1.1 až 1.9 (plus povídání k tomu) názorně ukázáno. 

  • Tabulka 1.1 – ukazuje sloveso být v minulosti v kladné větě
  • Tabulka 1.2 –  v záporné větě
  • Tabulka 1.6 –  v otázce
  • Tabulka 1.7 – ukazuje pak krátké odpovědi 

 

  • Tabulka 1.3 – ukazuje pravidelná slovesa v minulosti
  • Tabulka  1.4 – ukazuje nepravidelná slovesa v minulosti
  • Tabulka 1.5 – ukazuje pak zápor u obojího
  • Tabulka 1.8 – ukazuje pak otázku u obojího
  • Tabulka 1.9 – ukazuje pak krátké odpovědi u obojího

3.Podívejte se do učebnice na str. 8 cvičení 1a. Připomínají se zde různé životní situace v životním vývoji. Opakujte si slovesa u obrázků s tímto poslechem: 

https://elt.oup.com/student/project/level3/unit01/audio?cc=cz&selLanguage=cs

(Klikněte si na pátou zelenou záložku seshora s názvem – Page 8, Exercise 1a)

4. Přepište si do sešitu cvičení 1b v učebnici na str. 8. Doplňte slovesa  – máte je zde již ve správném tvaru v minulosti – vhodně do vět na vynechaná místa. Pošlete mi pak ofoceno do mého mailu. 

Přeji všem hezké Velikonoce 🙂

______________________________________________________________________________

Zadání na týden 14. – 17.4.:

Tento týden se budeme věnovat Velikonocím:

____________________________________________________________________________

Zadání na týden 20 – 24.4.:

  1. Poslechněte si vyprávění My new home v učebnici na str. 8 (Klikněte na stránce poslechu na šestý řádek odshora s názvem Page 8, Exercise 2) https://elt.oup.com/student/project/level3/unit01/audio?cc=cz&selLanguage=cs
  2. Pošlete mi řešení cvičení 2 na str. 8 v učebnici. Váže se k článku. Stačí napsat číslo věty a T, F nebo DS. (T – pravda, F – lež, DS – není řečeno).
  3. Poslechněte si vyprávění ze strany 9 cvičení 6A. (Klikněte na Page 9, Exercises 6a and 6c) https://elt.oup.com/student/project/level3/unit01/audio?cc=cz&selLanguage=cs
  4. Pošlete mi vaše řešení cvičení 6a na str. 9 v učebnici. Máte zde vybrat správnou odpověď dle poslechu. Stačí číslo a písmenko. Pokud v poslechu nestíháte, podívejte se zde http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/20200418_172621.jpg a pusťte si poslech k tomu znovu.
  5. V Pracovním sešitě na str. 79 máme seznam nepravidelných sloves. V prvním sloupečku je infinitiv, ve druhém tvar v minulosti. Procvičujte prvních deset. Zde pomocný průvodce 🙂 http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/Naše-milá-nepravidelná-slovesa.docx
  6. Dobrovolně ke Dni Země. Mother Earth Day. 🙂 22.4. uplyne 50 let tohoto svátku. Pošlete mi své návrhy obrázku (může být i s anglickým citátem), který by se Vám líbil. Na vaše nápady se moc těším. Pro inspiraci: http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/03/Mother-Earth-Day.docx

_____________________________________________________________________________

Zadání pro týden 27. – 30.4.:

  1. Naučte se dalších deset nepravidelných sloves. Zde pomocný seznam. Číslo 11 – 20.

          http://www.zszubri.cz/wp-content/uploads/2020/04/Naše-milá-nepravidelná-slovesa.docx

  1. V Pracovním sešitě vypracujte na str. 4 cvičení :
  • 1spojujte vhodně slova ve sloupečku A a B a pak přepište vytvořené spojení pod správný obrázek
  • 2sloveso v rámečku dejte do minulého času a dosaďte vhodně do textu
  • 3najděte v čtyřsměrce dalších sedm přídavných jmen

     3. A na straně 5 cvičení 4. Dejte slovesa v závorkách do minulého času. Not v závorce znamená zápor. 

      Cvičení pak ofoťte a pošlete mi ke kontrole, jak pracujete :), i kdyby všechno nešlo 🙂 Správné řešení uveřejním na začátku příštího týdne. 


————————————————————————————————————–

Zadání pro týden 4. – 7.5.

  1. Zkontrolujte si úkoly z minulého týdne (Pracovní sešit)
  • str. 4 / cv. 1,2: zde
  • a str. 4 / cv. 3 + str. 5 / cv. 4: zde

       2. Přepište si do slovníčku slovíčka z lekce 1B  – A surprise for Smart Alec! (Pracovní sešit str. 74). Naučte se. Kontrola výslovnosti: zde

       3. V učebnici na str. 10 máte komiksový příběh. Poslechněte si ho (Klikněte na Page 10, Exercise 1): zde

        4. Příběh si zkuste přeložit a pošlete mi vaše řešení cvičení 2 na str. 11 v učebnici. (Váže se ke komiksu, máte do vět doplnit správná slova.) Pokud by byl překlad komiksu pro vás náročný, napište, příští týden dodám jako bod 1 pro kontrolu. 

____________________________________________________________________________

Zadání pro týden 11. – 15.5.:

  1. Zkontrolujte si cv. 2 na str. 11 v učebnici (chybějící slova jsou: 1 – clock, 2 – Paris, 3 – got flu, 4 – arrested, 5 – son, 6 – party, 7 – repair).
  2. Naučte se dalších dvacet nepravidelných sloves: zde (č. 21 – 40)
  3. Poslechněte si vyprávění (Jaký byl víkend?): zde (Klikněte na Page 11 – odpovídá to cvičení 7c na str. 11 v učebnici. Podívejte se na fráze v tomto cvičení.)
  4. Poslechněte si ještě podobné vyprávění: zde

____________________________________________________________________________

Zadání pro týden 18. – 22.5.:

Tento týden opakujeme minulý čas. 

  1. Vyzkoušejte si video kvíz: zde (Doplňte sloveso v minulém čase. Poslední věta znamená – přinutil kočku odejít. Šipka na videu vás posune a ukáže výsledek. Pod videem vše souhrnem.)
  2. Vyzkoušejte si live worksheet:
  • Klikněte na správnou větu v minulém čase (po dokončení na Finish a Check my answers – nahoře vašeho testu pak najdete bodové hodnocení): zde 

Jen jedno vysvětlení navíc: Who won the match? (Kdo co? – podmětná otázka – sloveso zde musí být rovnou v minulosti, bez „did“)

Na str. 79 Pracovního sešitu můžete použít jako pomoc seznam nepr. sloves. 

  • Spojte si správně infinitiv s min. časem: zde
  • Přesuňte slova do prázdných políček ve správném pořadí, aby vznikla smysluplná věta: zde

______________________________________________________________________________

Zadání pro týden 25.5. – 29.5.:

  1. Naučte se dalších dvacet nepravidelných sloves (41 – 60) zde.
  2. Vypracujte si cvičení 4 na str. 7 v Pracovním sešitě. Pošlete mi ofocené ke kontrole. 
  3. Zkuste si také cvičení 5 a 6 na téže straně. Máte zde domýšlet otázky. Kontrola zde.
  4. Procvičte si minulý čas opět interaktivně
  • dopište minulý tvar slovesa zde
  • doplňte správný tázací výraz do otázek zde
  • přesuňte slova do prázdných políček tak, aby vznikla otázka zde

___________________________________________________________________________

Zadání pro týden 1. – 5.6.:

  1. Opakujte si nepravidelná slovesa (viz zadání zminula)
  2. Pracovní sešit str.74 – lekce 1C – naučte se nová slovíčka
  3. Učebnice str.16 – přečtěte si článek Families
  4. Poslechněte si podobná vyprávění zde (klikněte na oba poslechy s Page 16)

_____________________________________________________________________________

Týden 8. – 12.6.:

  1. Doučte se zbývající nepravidelná slovesa: zde (61 – 76)
  2. Naučte se nová slovíčka PS str. 75 lekce 1D.
  3. Poslechněte si rozhovor zde (záložka Page 14) (Zhruba odpovídá rozhovoru v učebnici na str.14)
  4. Pro zájemce: zopakujte si minulý čas: zde