2019_2020

Př 7.A, 7.B, 7.C – archiv

image_print

8.6. – 12. 6. 2020

Přečtěte si na str. 97 Bukovité  a odpovězte na otázky na str. 98 pís. do seš, nezapomeňte napsat nadpis.

Vrbovité  str. 99 a vyhledejte odpovědi na otázky na str. 99/ 1-6 pís.

Přečtěte si Lilkovité str. 100 do sešitu napište nadpis a opište shrnutí str. 101 zelené písmo. Na otázky a úkoly na str. 101 odpovězte už jen ústně.

A nakonec Miřikovité str. 101 přečtěte a vyhledejte odpovědi na otázky 1 – 4 na str. 103. 

Nezapomeňte si prohlédnout i obrázky, některé rostliny znáte – měli by jste proto vše zvládnout za 2 vyuč. hodiny.

Těm, kteří mi poslali úkoly děkuji, Jsou ale i takoví, kteří mi to neposlali – stále máte možnost na LenkaMHolubova@gmail.com   

 

1.6.-5.6.2020

Přečtěte si na str. 96 Břízovité a Lískovité a odpovězte na otázky a úkoly str. 97 pís. do sešitu.

Najděte v přírodě olši lepkavou – roste u vody  a habr obecný – má podobnou šedou  kůru jako buk, listy jsou jiné než u buku. Pokud si nevíte rady, zkuste se někoho zeptat.     

Pro ty, kteří mi ještě neposlali, pošlete prosím 3 věci  na LenkaMHolubova@gmail.com 

  1. herbář – 10 rostlin
  2. seznam videí – dokumentů s vaši krátkou poznámkou
  3. vaše pozorování 

 

25. 5. – 29. 5. 2020

  1. Do  sešitu nadpis Růžovité str. 90. Přečtěte si str. 90 – 93., prohlédněte si i obrázky. Odpovězte pís. do sešitu  otázky a úkoly na str. 93/ 1-6.
  2. Do sešitu nadpis Brukvovité str. 93. a přečtěte po str. 95. Na str. 95 pís. do sešitu odpovězte na otázky na str. 95/1-6
  3. Do 7. 6. mi prosím pošlete na Lenkamholubova@gmail.com   a) herbař   b) seznam videí – dokumentů s vaši krátkou poznámkou   c) seznam vašeho pozorování v přírodě     
  4. Opakujte rostliny dvouděložné a jednoděložné tab. str. 88 

 

18. 5. – 22. 5. 2020

  1. Do sešitu nadpis Pohyby rostlin str. 87. Pod nadpis odpovězte pís. na str. 87 na otázky a úkoly 1-3
  2. Do sešitu nadpisy Krytosemenné rostliny, rostliny dvouděložné, pryskyřníkovité str. 88.  Pís. odpovězte na otázky na str. 90/ 1, 2
  3. Opakujte rozmnožování rostlin – nepohlavní, pohlavní. 
  4. Doporučuji odpoledne  na čt 2 dokumenty – přírodopis. Dokumenty si zapisujte. Minulý týden byl pěkný dokument o rybách.  

 

11. 5. – 15. 5. 2020

  1. Do sešitu napište nadpis na str. 84  Pohlavní rozmnožování  – opylení a plození. Přečtěte si str. 84 a 85 a odpovězte pís. do sešitu na otázky a úkoly na str. 85/ 1-3.
  2. Do sešitu nakreslete obr. 34 Schéma opylení: a vlastním pylem, b pylem z jiné rostliny a obr. 35 Schéma oplození.
  3. Přečtěte si další učivo na str. 85 – 86.
  4. Do sešitu napište nadpis Plody a jejich rozšiřování a pís. do sešitu odpovězte na otázky a úkoly na str. 87/ 1-10.
  5. Choďte do přírody, pozorujte zvířata a rostliny, svá pozorování si zapisujte. My jsme na procházce lesem našli na zemi celé kosí vajíčko. 

 

4. 5. – 8. 5. 2020

  1. Do sešitu zapište nadpis Život rostlin a odpovězte písemně na otázky na str. 80/ 1 -5
  2. Napište do sešitu nadpis Nepohlavní – vegetativní – rozmnožování rostlin a pís. odpovězte na otázky na str. 81/ 1- 9
  3. Opakujte dříve zadané učivo z botaniky.
  4. Choďte to přírody, pozorujte zvířata a rostliny, svá pozorování si zapisujte.   

 

27. 4.- 30. 4. 2020

  1. List. Strana 76 – 78. Písemně  do sešitu odpovědi na otázky a úkoly    str. 78/ 1 – 3.  
  2. Růst rostlin. Strana 78 – 79. Písemně do sešitu otázky a úkoly             str. 79/ 1 – 4
  3. Praktický úkol str. 79 velký zelený rámeček: Ověřte podmínky klíčení semen rostlin……..
  4. Sledujte videa ze zoologie a botaniky podle vašeho zájmu – zapisujte.
  5. Nepovinný úkol. Zkuste najít v přírodě žáby, jikry a pulce. Jen pozorujte !!! Žáby jsou zákonem chráněné! Je jich stále méně. Svá pozorování si zapište.
  6. Včera jsem pozorovala na vodní hladině bruslařku.   

 

20. 4. – 25. 4. 2020

  1. Kořen – přečtěte si str. 73 – 74 a odpovězte pís. do sešitu na otázky na str. 74/1-5 dole – odpovídejte celou větou. Nad otázky napište nadpis kořen.
  2. Praktický úkol – dejte klíčit např. na vatu (musí být stále vlhká) různé semínka např. fazol, ředkvička, pšenice, kukuřice atd. Pozorujte klíčení různých semen – nejlépe lupou. Která část rostliny vyroste z klíčku? Své pozorování zapisujte.
  3. Nakreslete do sešitu obr.2 na str. 73
  4. Stonek – přečtěte si str. 75 -76 a pís. odpovězte v celých větách na otázky a úkoly na str. 76/ 1-10,nad otázky napište nadpis stonek.
  5. Opakujte květ
  6. LenkaMHolubova@gmail.com

 

14. 4 – 17. 4. 2020

  1. Praktický úkol – str. 82 světle zelený rámeček nahoře. Zkuste prozkoumat pohlavní rozmnožovací orgán rostlin – květ. Budete potřebovat různé květy a lupu. Pokud neseženete lupu můžete prozkoumat květ tulipánu nebo hyacintu. Najděte tyčinky a pestíky.
  2. Do sešitu si nakreslete na str. 82 obr. 27 pohlavní orgány květu.
  3. Přečtěte si str. 82 – 85, zápis nepište.
  4. Odpovězte stručně na otázky a úkoly na str. 84 otázky 1-8 a na str. 85/ 1-3.
  5. Správná odpověď z minulého týdne je vrba jíva.

 

6. 4. – 10. 4. 2020

  1. Na str. 68 hmyzožravci +  pis. do sešitu otázky str. 69
  2. Na str. 69 primáti + pis. do sešitu odpovědi na otázky. na str. 71
  3. Dle vašich možností pozorujte jarní přírodu, pusťte si nějaké pěkné video.
  4. Opakujte lichokopytníky, chobotnatce, kytovce
  5. Nepište žádné zápisy. Pokud si chcete něco poznačit, můžete. 
  6. Na str.. 89 najdete orsej jarní, sasanku hajní a blatouch bahenní.
  7. Právě teď roste devětsil str. 108. Devětsil lékařský kvete růžově. Jiný devětsil kvete bíle.  
  8. Na začátku jara se sbírá česnek medvědí str. 116. Listy česneku jsou podobné s listy konvalinky, která je ale jedovatá str. 115.
  9. Na jaké rostlině rostou kočičky ?  

 

týden 30.3 – 3.4.2020

děkuji za zpětnou vazbu a upřesňuji:

  1. Herbář zpracovávejte až do konce května – celkem 10 rostlin i s kořenem.
  2. Zápisy nepište. Jen čtěte (pokud si chcete něco poznačit můžete). Pište jen odpovědi na otázky.
  3. V tomto týdnu dokončete ještě úkoly z minulého týdne.
  4. Opakujte hlodavce, zajícovce, sudokopytníky
  5. Přírodu pozorujte dle vašich možností. ( Slyšeli jste lesní orchestr? ) 
  6. Přečtěte si letouny na str. 67 a odpovězte pís. na ot. na str. 68, zápis nedělejte – pokud si chcete něco poznačit můžete. 
  7. Podívejte se na nějaký pěkný dokument o zvířatech.

 

 

Milí studenti,

posílám vám úkoly na období od 25. – 30. 3.

Odpovězte na otázky na str. 63 pís.do sešitu.

Přečtěte si prosím lichokopytníky od str. 63 a odpovězte pís. do sešitu na otázky str. 65. + video dle vašeho zájmu

Přečtěte si chobotnatce na str. 65 a opět stručně odpovědi pís. do sešitu na str. 66. + video

A nakonec kytovce a pís. odpovědi na otázky ze str. 67. + video

Pokud je to ve vašich technických možnostech, ofocené vypracování úkolů mi můžete poslat na LenkaMHolubova@gmail.com. Napište mi také na jaký dokument – video jste podívali.

Budeme také dělat herbář. Sbírejte proto jarní rostliny i s kořenem, zapište si místo sběru + název.  a lisujte. Každý prosím  10 rostlin. Můžete poprosit rodiče, aby vám poradili. Víte kde v přírodě ve vašem okolí roste plicník lékařský, sasanka hajní, orsej jarní, blatouch bahenní?  Choďte do lesa a k řekám a pozorujte přírodu. 

Lenka Holubová

 

Milí studenti,

Příprava do přírodopisu během nuceného volna bude vycházet z učebnice přírodopisu. Přečtěte si prosím na str. 53 – 54 zajícovce. Do sešitu pak odpovězte na otázky na str. 54.

Přečtěte si hlodavce na str. 55 -57 a opět odpovězte písemně do sešitu na otázky na str. 57.

Přečtěte si sudokopytníky na str. 59 – 63.

 

Ke každému učivu si sami vyhledejte alespoň jedno video dle vašeho zájmu. Např. u hlodavců se můžete podívat na nějaký dokument o bobrech, kdo chová doma myši se může podívat na něco o myši domácí. Někoho jiného bude zajímat potkan. Takže dle vašeho zájmu, alespoň jedno video ke každému učivu. Samozřejmě se můžete podívat i na více videí k jednomu učivu. Do sešitu si pak zapište název videa a co vás zaujalo, stačí krátce. 

Po ukončení nuceného volna očekávejte zkoušení, které bude vycházet z vašeho samostudia, určitě všichni budete chtít známku za 2. pololetí. Dále budu kontrolovat sešity na známky. Budu kontrolovat jak jste plnili zadané úkoly.  

Dle vašich možností a s ohledem na současné omezení, pozorujte jarní přírodu, květiny, stromy, ptáky, obojživelníky atd. Vaše pozorování si prosím pište do sešitu na jednu A4. Napište do sešitu tiskacím písmem:  POZOROVÁNÍ, datum a co jste viděli. Stačí krátce – datum, zvíře nebo rostlinu. + malá poznámka,  např.

POZOROVÁNÍ:

16. 3. 2020 – straka – za domem na stromě

17. 3. – sasanka – Veřmiřovský potok, bílá

20. 3. – kosice, na zemi, žížala 

 

Texty v učebnici čtěte alespoň 2x. , tento úkol je do 22. 3. 2020. 

Shrnutí úkolů: 1. číst učebnici + pís. do seš. odpovědi na otázky za učivem. 

                            2. videa + zapsat do seš. na zvláštní A4 – vyčleňte si 2 A4

                            3. pozorování + zapsat do seš. na vyčleněnou  A4        

        

Přeji všem úspěšné samostudium a pevné zdraví!

Lenka Holubová