2019_2020

Vzdálená výuka AJ 8.A,B 3. skupina Š.Janušová archiv

image_print

 

13.3. – 20.3.2020

Slovní zásoba

Pokračovat v zápisu a učení slovíček – do konce 4. lekce a pak pokračovat lekcí 5

Procvičování a opakování

Orientace a navigace  na mapě a ve městě. Ihned v první hodině bude test.

Opakování tvarů nepravidelných sloves.

Pokračujeme v učivu

str. 48 Project 

Čtení a překlad článku The tailor of Swaffham

cv.1,b

 

str. 49 Project

Some a any

Složeniny s –body  a – thing

doplňte si tabulku cv.3,a a opište do sešitu ( přeložte!),písemně cv.3,b do sešitu

Pracovní sešit str. 38 – 39 písemně

 

Dále pracujete s učebnicí a pracovním sešitem  – celá 4. lekce. Další propozice budou následovat.

Pokud by se vyskytl nějaký problém, dotaz nebo nejasnost, neváhejte mě kontaktovat na  mailu.  Doufám, že se brzy uvidíme

                                                                                                                                             Šárka Janušová

 

  1. 3. 2020 – 30.3.2020

Greetings again!

Doufám, že už máte hotovou práci v učebnici  na str. 48 a 49. Také v pracovním sešitu str. 38 – 39. Pokud ne, tak si to nejprve sami udělejte a teprve pak čtěte dál.

Takže nejprve správné znění cvičení z učebnice:

str. 48

1.b

1 D, 2 C, 3 E, 4 A, 5 F, 6 B

str. 49

  1. 2
  2. Five
  3. To find treasure
  4. Four days
  5. Nothing happened and nobody spoke to him
  6. Two boys stole it.
  7. He didn´t bealive in dreams and he thought the tailor was silly.
  8. He dreamed he found treasure under an oak tree in Swaffham.
  9. It was under the tree in the tailorś garden.

 

  1. 3,a

-body   (osoba)                                                               -thing ( věc )

everybody                                                        everything

somebody                                                        something

anybody                                                            anything

nobody                                                                              nothing

 

Máte v sešitě opsané! Také je nutno naučit!

 

 

b)

  1. I´ve got something in my eye.
  2. I can hear voices. There´s somebody in there.
  3. I´m bored. I´ve got nothing to do.
  4. Has anybody phoned me today?
  5. I had a dream last night, but I can´t remember anything.
  6. I phoned Ella, but nobody answered.
  7. Everybody is here now, so we can start.

 

Pracovní sešit

str. 38

cv.1

1 c, 2 b, 3 e, 4 d, 5 a

 

 

  1. 2
  • banks and offices
  • government buildings
  • flats and offices
  • houses and station
  • shops, theatres, restaurants, hotels

 

str. 39

  1. 3

1 True

2 False

3 F

4 F

5 T

6 F

7 T

8 F

9 T

10 F

 

  1. 4

2  something

3 nothing

4 anybody

5 anything

6 everybody

 

  1. 5

Pro toto cvičení je nutno si zopakovat zájmena!

2 His

3 him

4 he

5 He

6 his

7 She

8 her

9 He

10 she

11 They

12 their

13 they

14 he

15 he

16 he

17 his

18 his

19 they

20 him

 

Věřím, že jste to měli všichni správně, pokud ne, opravili jste si.

 

Týden od 23. 3 do 30. 3. 2020

Budeme pokračovat ve 4. lekci.

Slovíčka i nepravidelná slovesa zůstávají.

 

 

Učebnice  Unit 4 D

str. 50 a 51

Lewi´s plan

Přečte a přeložte si dialog.

Udělejte si písemně do sešitu cv. 1  a 2

Pokračujte  a pište cvičení 3 – 7 na str. 51

 

Pracovní sešit

str. 40 – 41

písemně cv. 1 -5

Pracujte pilně, v případě nejasnosti se ozvěte na mail!

                                                                              Good luck!    Šárka Janušová

 

30.3. – 5.4.2020

 Hello!

  1. Tak opět nejprve kontrola písemných úkolů z učebnice a pracovního sešitu.

Správné znění zde:

ARCHIV

 

II.Pokračujeme v učebnici

Všechna slovíčka ze 4. lekce – poproste rodiče nebo sourozence, ať vás vyzkouší!

str. 52 – 54

Culture

Udělejte ( přečtěte a přeložte ) články, k tomu cvičení na str 52,53

str. 54

Opakování celé lekce 4

 

Pracovní sešit

str. 42 – 43

  1. 1 – 5, I can…..

Začněte se učit a psát si slovíčka z 5. lekce A. Opakujte si nepravidelná slovesa! Hodně štěstí!

V případě nejasností se ozvěte na mail.  Šárka Janušová

6. 4. – 12. 4. 2020

Tak nejprve kontrola toho, co jste měli vypracovat:

https://www.zszubri.cz/?p=12306

  1. Pokračujeme v učení:

učebnice str.  56 – 57

Unit 5   Experiences

5A   They´ve been successful

str. 56 – 57 cv. 1 – 7

Děláte všechna cvičení, tam, kde se má pracovat ve skupině nebo ve dvojici, musíte pracovat jen sami, nebo poproste doma někoho, kdo vládne anglickým jazykem.

III.Zápis do sešitu:

Present perfekt

(předpřítomný čas prostý)

Tvoření

have + příčestí trpné ( – to je u neprav. sloves  3. tvar, který už jsme se učili

                                           – u pravidelných sloves je to tvar s  –ed na konci, je to stejné jako min.čas )

Příklad:

We have seen the Tower  of London.                   Viděli jsme londýnský Tower.

Překládáme minulým časem!

Použití:

  1. Výsledky děje v minulosti jsou zřejmé v přítomnosti ( bez udání času)
  2. Minulost, která má spojitost s přítomným okamžikem
  3. Činnosti, které začaly již dříve, ale ještě trvají
  4. Činnosti, které se mohly stát v libovolném momentu od určité chvíle v minulosti až dosud
  5. Události, které proběhly před chvílí nebo v nedávné době

 

Toto si nejen zapište do sešitu, ale také se to naučte.

 

  1. Přidejte si slovíčka z 5B do slovníčku a naučte se je.
  2. Procvičení nového učiva v pracovním sešitu str. 44 – 45 ( cv. 1 – 6 )

 

 

                                                            Good luck!         Šárka Janušová

13. 4. – 20. 4. 2020

Hello!

Nejprve si zkontrolujte svou práci z minulého týdne:

https://www.zszubri.cz/?p=12648

I. Tento týden se věnujete důkladnému procvičování tvoření předpřítomného času.

Především si trénujte tvary nepravidelných sloves. Třetí tvar využijete právě v předpřítomném čase.

Využijte možnosti na internetu, kde je spousta možností k procvičení.

Ověření zvládnutí učiva:

Zde jsou cvičení, která si zkopírujete do wordu, uložíte v počítači, vyplníte a pak odešlete jako přílohu mailu na mou mailovou adresu, případně na adresu školy, kde dáte do předmětu   AJ 8.r. Š. Janušová. Pošlete do 20. 4. 2020.

Cvičení na vypracování: ZDE

 

 II. Zůstávají slovíčka z 5B!

                                                                            Šárka Janušová                                                                 

 
  1. 4. – 26. 4. 2020

Hello!

Pokračujeme v učivu 5. lekce.

učebnice str. 58

Have you ever climbed a mountain?

  1. Přečtěte si pokračování příběhu a přeložte. Odpovězte na otázku.

učebnice str. 59

  1. Udělejte si cvičení 2 – 6 ústně, cv. 3 a 4 písemně do sešitu.

 

Zápis do sešitu:

Zápor i otázku předpřítomném čase děláme stejně jako v přítomném čase u slovesa have.

Zápor:

Have + not                                                        has  + not

 

Otázka:

Přehodíme podmět se slovesem have

I have won.                                                                      He has won.

Have you won?                                                                              Has he won?

 

ever překládáme jako někdy

never překládáme jako nikdy

Konec zápisu.

Pracovní sešit

str. 46 – 47

  1. 1 – 6

 

K tomu nová slovíčka z Unit 5C – zapsat a naučit. Doufám, že se učíte, máte se dobře a jste zdraví. Pokud jste mi ještě neodeslali vypracovaný pracovní list, urychleně učiňte!!!

Šárka Janušová

 

 

  1. 4. – 3. 5. 2020

Hello!

 

zde výsledky úkolů https://www.zszubri.cz/?p=13876

 

Tento týden budete číst a překládat.

 

Učebnice

 str. 60 – 61

Making people aware

 

Přečtěte a přeložte tento článek.

Pak nejprve ústně odpovězte na otázky  ze cv. 1, pak spojte ve cv. 2 správně k sobě celé věty. Ve cv. 3 písemně odpovězte na otázky do sešitu.

 

Další cvičení na str. 61 dělat nebudete.

Pracovní sešit

str. 48 – 49

  1. 1 – 5 písemně

 

Napište si a naučte slovíčka z 5 D.

 

Procvičujte si pořád tvoření i použití předpřítomného času.

Chválím všechny, kteří mi odeslali vypracovaný pracovní list z týdne 13. – 20. 4., i když jste to neměli úplně správně. O to víc chválím ty, co mi to poslali podruhé již opravené.

A na závěr musím ale zkonstatovat, že 7 žáků z 8. B mi zatím neposlalo vůbec nic.

Neznámkuji známkou, ale budu k vaší spolupráci přihlížet na konci roku.

 

Nice  week!  Šárka Janušová

 

  1. 5. – 10. 5. 2020

Hello!

Správné znění z minulého týdne ZDE

Učebnice

5D  Kids

str. 62

Trish´s news

Přečtěte, přeložte a zodpovězte otázky 1.b)  písemně do sešitu.

str.63

cv.2

Odpovězte  písemně do sešitu na otázky

Procvičování tvoření předpřítomného času

https://www.karticky.cz/present-perfect

Na této internetové stránce najdeš jak a kdy použít předpřítomný čas. Hlavně si zopakuj tvoření kladných a záporných vět, jak se tvoří otázka.

Sám vytvoř dvě kladné, dvě záporné věty a dvě otázky s různými slovesy v předpřítomném čase  ( celkem 6 vět do sešitu ).

Pokud si nejsi jistý, zda to máš dobře, pošli mi to na mou nebo školní e-mailovou adresu ke kontrole.

 

Pracovní sešit

str.50

Trish´s news

cv.1

Přečti, doplň a přelož si text.

 

                                                           Nice week!  Šárka Janušová

 

  1. 5. – 17. 5. 2020

Hello!

Správné znění z minulého týdne ZDE

Učebnice

str.63

Everyday English

cv.3 a) i b)       písemně do sešitu

 

Použití just s předpřítomným časem

Použijeme tehdy, když popisujeme události, které proběhly před chvíli nebo v nedávné době.

cv.5 a) i b)       písemně do sešitu

 

Pracovní sešit

str.50

cv.2 a 3

 

str.51

cv.4

Vypracujte písemně.

 

Zadávám další slovíčka z 5. lekce – Culture. Napište si do slovníčku a naučte.                                                                            

                                                              Nice week! Šárka Janušová

 

  1. 5. – 24. 5. 2020

Výsledky učiva z předchozího týdne ZDE

Hello!

Unit 5 Culture

Učebnice

str.64

Přečtěte si a přeložte Heroes and heroines in Britain.

Udělejte ústně cvičení 2a) a písemně do sešitu cv.2b).

 

Celý tento týden věnujte opakování učiva celé 5. lekce. Tvoření předpřítomného času. A přidejte si slovíčka z částí English across the curriculum a Song.

 

Blíží se konec roku a vysvědčení. Někteří to máte podle známek nerozhodně. Některým jsem v pololetí přidala, některým ubrala. To všichni víte.

7 žáků z 8.B mě zatím vůbec nekontaktovalo, pracovní list nedodali. Další ho dodali, ale měli to špatně, měli si to opravit, ale už opravu neposlali.

V příštím zadání budou úkoly, které mi budete posílat a i podle nich se budu rozhodovat definitivně o známce.

V případě nejasností nebo problémů s učivem jste se mi měli ozvat. Kontakt na mě všichni máte. Nebo přes školní e-mail.

 

                                                                       Nice week! Šárka Janušová

 

  1. 5. – 31. 5. 2020

Výsledky učiva z předchozího týdne  ZDE

Hello everybody!                                           

Opakování a prověřování učiva 5. lekce

Učebnice

str.66

cv. 1 – 2

Protože nemáte poslech, tak si u cv.1 vymyslíte, co dělala nebo nedělala Megan.

Cv.3 si zkusí opravit a doplnit ti šikovnější.

 

Správné znění opakování bude zveřejněno jako vždy na stránkách školy odpoledne 31. 5. 2020.

 

Pracovní sešit

str. 52 – 53  cv. 1- 5  a I can ……  mi tentokrát budete vypracované posílat ke kontrole.

Můžete oskenovat, vyfotit nebo přepsat do wordu a pak poslat na známou e-mailovou adresu. Nejpozději do 2. 6. 2020.

Opište si a naučte se slovíčka ze 6. lekce A .                                                          

 

                                                                                  Nice week! Šárka Janušová

 

  1. 6. – 6. 6. 2020

Have a nice Children´s day everyone!!!

Správné znění z minulého týdne  ZDE

Unit 6 Problems

učebnice

str. 68 – 69       

Lewis´s problem

(Health problems)

str. 68

cv.1 a) i b) si udělejte do sešitu a připište český překlad!

cv.2 ústně

cv.3 písemně do sešitu

(nejprve přečti a přelož, pak písemně odpověz na otázky)

str. 69

Nové učivo – zápis do sešitu

should/shouldn´t    ( měl bys/ neměl bys)

cv.4 – 8

Ve cv. 5 udělej to, co jde bez poslechu.

Všechno si překládej!!!!

 

Pracovní sešit

str. 54 – 56

cv.1 – 3

 

Zapište si a naučte se slovíčka z 6. lekce B.

             Have a nice week! Šárka Janušová

 

  1. 6. – 14. 6. 2020

Hello!

Správné znění z minulého týdne zde

Unit 6 B

Učebnice str. 70 – 71

str.70

A happy ending?

cv.1

Přečtěte si a přeložte text, odpovězte na otázky.

cv.2

Písemně do sešitu

Gramatika ( zápis do sešitu)

Způsobová slovesa

must/mustn´t   ( překládáme  muset/nesmět )

Vyjadřuje povinnost (spíše vnitřní) nebo jistotu.

He must go.                Musí jít.          ale       He mustn´t go.           Nesmím jít.    

           

Pro vyjádření povinnosti můžeme použít ještě opisný tvar have to (muset) – vnější nutnost      ( to už jsme se učili).

Nemuset se vyjadřuje pomocí dalšího způsobového slovesa v záporu  need not:

 I needn´t go.              Nemusím jít.

 Přičemž need znamená muset, být třeba.

 Pečlivě zapište do sešitu, ať v tom nemáte zmatek!

 str.71

cv.3  a 4 písemně

cv.5 ústně

cv.7  písemně

 

Pracovní sešit

str. 56 – 57

cv.1 – 5

 

K tomu jako vždy slovíčka z Unit 6 C.

                                                                       Nice week. Šárka Janušová