INFORMACE PRO ZÁKONNÉ ZÁSTUPCE A ŽÁKYNĚ/ŽÁKY OHLEDNĚ IMPLEMENTACE JEDNOTNÉHO VÝUKOVÉHO PROSTŘEDÍ VZDÁLENÉ VÝUKY (JVPVV)
-
OBECNÉ INFORMACE platné pro šk. rok: 2021/2022
Škola nepřeceňuje význam on-line vzdělávání a on-line komunikace a zpracování a vidí jej jako druhotný, doplňkový. Hlavním cílem zřízení a používání těchto systému bude NUTNOST POUŽITÍ V KRIZOVÝCH, VYJÍMEČNÝCH STAVECH ČI JINAK SPECIFIKOVANÝCH OKOLNOSTECH. Jedná se stále o záložní systémy, škola hodlá setrvat u osvědčených a již zavedených metod, které berou v úvahu i sociální, materiální, osobnostní, psychologické a hygienické prvky výuky a vzdělávání, kterými on-line výuka neoplývá nebo jí přímo chybí.
Důvody tohoto postoje jsou následující :
-
- možná ztráta dynamické efektivnější a přitom citlivé komunikace spojené s osobní návštěvou
- technicko – materiální nesnáze – mnoho uživatelů (žáci, rodiče, učitelé) nemají a ani nemusí mít kompetence k tomuto typu komunikace, škola po svých klientech žádá pořízení nadstandardního vybavení technikou, škola by musela udržovat stálý funkční systém, u kterého je nepříznivý poměr finanční náročnost/výkon/přinosnost, docházelo by také k časovému nárůstu obsluhy/služby a nutnému zdvojení kanálů (písemně, elektronicky).
- možný přínos v podobě jednotného a systémového přístupu není zdaleka vyvážen časovou, technickou i koncepční náročností pořizování dat a jejich výměny spojenou i s bezpečnostním a organizačním rizikem
Některé problémové situace může školy po dohodě řešit vlastními prostředky – zapůjčení techniky, individuální konzultace a přístup apod.. Celkově je však tíha břemene elektronické výuky rovnoměrně rozdělena mezi školu, žáky/kyně a jeji zákonné zástupce na základě platné zákonné legislativy.
-
OFFICE365
Informace pro registraci do systému Office365:
Pro již registrované a platné uživatele zůstávají v platnosti užívané údaje, pro nové uživatele platí, že zaslané přístupové údaje budou v obou případech jednorázové, je nutná jejich změna resp. dokončení procesu registrace a prvního přihlášení, které jsou již však na straně a v odpovědnosti uživatele/zákonného zástupce.
Stránka pro přihlášení: www.office.com
- uživatel : bude/je sděleno jen danému uživateli třída: XX.Y
- uživ.jméno: zakXXX@zszubri.onmicrosoft.com
- heslo: jednorázové heslo pro nové uživatele s vynucením změny hesla nebo stávající heslo pro již registrované.
Časem je/bude u většiny aktivních uživatelů vynucena změna hesla v duchu bezpečnosti velká, malá písmena + číslice, celkem min. 8 znaků, správa hesla je ve vaší správě, je možno si nastavit resetování hesla na vlastní email, čtěte, prosím, pozorně informace při prvotním přihlášení, případně při dalších přihlášeních !
Dále pak si údaje poznamenejte a uschovejte pro další užití !
V případě technických obtíží kontaktujte správce : mixl@zszubri.onmicrosoft.com . Informace a systém určen především pro užívání žáky ve službách Office365, rodiče budou elektronicky upozorněni na výdej hesel a případné zahájení režimu spuštění distanční on-line výuky.
Alespoň jeden zákonný zástupce žákyně/žáka 1. ročníku a nových žáků obdrží informaci s přihlašovacími údaji nutnými k přístupu do školního systému. Odkaz pro přístup : https://www.office.com/. Za normálních podmínek bude tento proces součástí přípravného a úvodního týdne nového školního roku.
Více informací naleznete také na odkazu Office 365.
- DMSOFTWARE
Dále došlo od 2020 k vytvoření dvou nezávislých komunikačních kanálů pro rodiče/ zákonné zástupce. Jedná se o SMS bránu komunikující s nahlášenými telefonními čísly ( již ve funkčním a ověřeném provozu) a dále o systém školní agendy dm software – škola online – https://portal.dmsoftware.cz/.
Pro již platné registrované uživatele zůstávají v platnosti užívané údaje.
Pro nové uživatele platí, že zaslané přístupové údaje (vždy SMS brána) budou v obou případech jednorázové, je nutná jejich změna resp. dokončení procesu registrace a prvního přihlášení, které jsou již však na straně a v odpovědnosti uživatele/zákonného zástupce. Registrace do systému dmsoftware – informace zde