2020_2021

SOUHRNNÁ INFORMACE ORGANIZACE PROVOZU ŠKOLY A VÝUKY OD 30.11.2020

image_print

SOUHRNNÁ INFORMACE PRO ŽÁKY, RODIČE A ZÁKONNÉ ZÁSTUPCE

ZŠ ZUBŘÍ – VÝUKA A PROVOZ ŠKOLY OD 30.11.2020

1.STUPEŇ   

Žáci 1. – 3. ročníku budou přicházet hlavním vchodem a 4. C a 5. ročníky půjdou vchodem zadním. 4.A a 4.B budou chodit bočním vchodem do budovy Hlavní 70. Všichni žáci budou mít po celou dobu pobytu ve škole (v družině, na chodbě, při výuce, o přestávce, ve školní jídelně) nasazenou vlastní roušku a 1 náhradní roušku budou mít v aktovce.

Výuka na celém 1. stupni probíhá prezenční formou podle pozměněného rozvrhu zde :  rozvrh od 30.11.2020
Odpadá výuka náboženství, házené, gymnastiky, sportovní her a všech kroužků p. Juříčkové.
Obědy mají všichni žáci přihlášené.


ŠKOLNÍ DRUŽINA

Ranní i odpolední družina je určena jen pro žáky 1. – 3. ročníku z důvodu zachování homogenity.
Od 6:30 – zajištěn dohled nad žáky až do zahájení výuky.
Odpolední družina bude probíhat v běžném čase s tím, že jsou vytvořeny homogenní skupiny.

    • I.A – p. vychovatelka Davidová
    • I.B – p. vychovatelka Gašparová
    • II.A – p. vychovatelka Mgr.Vrátná
    • II.B – p. vychovatelka Krůpová
    • III.roč. – p. asistent pedagoga

2. STUPEŇ

Většina informací bude zveřejněna a detailně upřesněna zde po poradě 25.11.2020
Rozvrhy pro distanční výuku a prezenční výuku najdete zde:  distančníprezenční
Výuka u hodin po polední pauze u distanční výuky je vždy asynchronní nebo off-line.
Výuka jazyků a některých výchov je organizačně upravena.

Rozdělovník výuky ročníků

                                       DISTANČNÍ VÝUKA (doma)                PREZENČNÍ VÝUKA (ve škole)

týden 30.11. – 4.12.               6.ABC, 7ABC                                       8.ABC, 9AB

týden 7.12. – 11.12.               8.ABC                                                 6.ABC, 7ABC,  9AB

 

týden 14.12 – 18.12.              6.ABC, 7ABC                                       8.ABC, 9AB

týden 21.12 – 22.12.              8.ABC                                                 6.ABC, 7ABC,  9AB

Od 23.12.2020 do 1.1. – vánoční prázdniny

Některé organizační detaily budou uvedeny v jiných informačních materiálech, které budou následovat. Určité organizační situace (rozdělení a stěhování skupin, posuny časy odchodů na oběd, logistika příchodů a odchodů do a ze školy a jiné vyskytnuvší se situace budou dořešeny během porad nebo za pochodu při reálném provozu školy nařízeními zástupců obou stupňů.


ŠKOLNÍ KLUB

Z důvodů nemožnosti přizpůsobení výuky pokynům MŠMT je veškerá výuka školního klubu zrušena bez náhrady do odvolání.


ŠKOLNÍ JÍDELNA – STRAVOVÁNÍ

– žáci na prezenční výuce budou mít obědy přihlášeny automaticky

– žáci II. stupně na distanční výuce:

  • mohou si obědy také nahlásit buď přes E- obědy, nebo telefonicky
    na čísle: 571 757 215 – vždy den předem do 13 hod.
  • tito žáci nebudou mít obědy přihlášeny automaticky!!!
  • oběd si mohou vyzvednout pouze do jídlonosiče POUZE NA  NOVÉ ŠKOLE (Hlavní 70) v době od 11.45 hod do 12.15 hod.  /tuto dobu je nutné  z hygienických důvodů přesně dodržovat/
  • žákům, kteří se budou na distanční výuce střídat, budeme obědy automaticky přihlašovat a odhlašovat podle toho zda budou mít zrovna výuku ve škole /týká se 6., 7., 8. ročníků/

– v první den nemoci – je možno oběd vyzvednout, ale rodič jej dostane na talíř a sám si jej přendá do svého jídlonosiče na místě tomu určeném. Z bezpečnostních důvodů  /možnost popálení/ prosím neposílejte pro tyto obědy děti.

– zaměstnanci – všichni budou mít oběd přihlášen od 30.11.2020 automaticky, zrušit je možné telefonicky
na čísle: 571 757 215 , na terminálu ŠJ, nebo přes E-obědy    

– cizí strávníci/důchodci ¨- výdej pouze do jídlonosičů – obědy v době od 10.35 hod 11.10 hod

cizí strávníci stravující se běžně přímo ve ŠJ – oběd mohou odebírat pouze do jídlonosiče v době od 10.35 – 11.10 hod  /tuto dobu je nutno z hygienických důvodů striktně dodržovat/

E – obědy – fungují, ale např. na pondělí lze oběd přihlásit nebo odhlásit nejpozději v pátek do 13. hod . 


OSTATNÍ

Poděkování rodičům

Vážení rodiče !

Zdá se, že do předvánočního období vstupujeme s nadějí na zlepšení situace vzniklé ze šíření koronaviru. Nyní je možné říci, že se situace mění k lepšímu a dojde k zavedení prezenční výuky. Dopad opatření v poslední době převrátil běžnou praxi vzdělávání a přinesl nám nové a nečekané situace. Jejich zvládnutí by nebylo možné bez Vaší spolupráce, za kterou Vám děkujeme a které si velmi vážíme. Věříme v její další rozvíjení a vylepšování při další možné distanční výuce. Stejně tak ale doufáme, že naším společným odpovědným dodržováním preventivních pravidel se podaří dosáhnout stavu, kdy budeme moci opět navázat na trvalou, relativně běžnou docházku všech dětí do školy spojenou se standardním pojetím výuky. Nechejme si tuto cestu jako přání do budoucího, snad lepšího,  nového roku.

Za vedení školy Mgr. Tomáš Randýsek, statutární zástupce ředitele školy


Ujasnění hygienických pravidel

  • Stále jsou platná pravidla hygienických úřadů:
    • Škola se uklízí a dezinfikuje nad běžnou míru – uklízečky konají tuto činnost i během vyučovací části dne.
    • Osoby ve škole používají desinfekci, dodržují odstupy.
    • Platí zvláštní režimy provozu (větrání, omezení shlukování, homogenní skupiny, výdej jídla).
    • Nemocní (s respiračními chorobami) do školy nepatří (platí pro žáky i zaměstnance školy!).
    • Nemocný ve škole je izolován a předán rodičům.
    • Ve škole se nepohybuje osoba bez roušky – konfliktní osoby budou konfrontovány s názorem – „Respektujte fakt, že škola respektuje zákon“.
    • Platí pravidla pro případnou karanténu dle okolností nákazy.
    • Platí pravidla pro testování a zvláštní (telefonický) způsob pro komunikaci s lékařem v případě podezření na koronavirovou nákazu.
  • Vyučující dle situace větrají, snaží se přizpůsobit tempo a obsah výuky ztíženým podmínkám výuky s trvale nasazenou rouškou.
  • Dozory organizují větrání a regulaci pohybu o přestávkách, předpokládá se zrušení pobytu v prostorách skříněk u budovy Hlavní 70 – zde se žáci nepřezouvají a oblečení si berou s sebou do třídy, během přestávek žáci konzumují jídlo ve třídách – v tuto dobu nemají roušky.
  • Škola si klade za cíl působit na žáky „ideologicky“ v duchu toho, že pokud chtějí chodit do školy prezenčně, mají to ve svých rukách, resp. ve svém hygienickém chování. Př. místo objímání gesta, nesdílení svačin a láhví s pitím, rouška se nenosí jen ve škole – ochraňuje všude, biologická matematika šíření nákazy se nedá obejít „českou cestou“
  • TU zašlou informace ZZ/žákům/kyním elektronicky, vyučující v prvním dni výuky provedou jen souhrnné upřesnění a zápis do TK

Upozornění pro nošení roušek

Škola neposkytuje žákům roušky, v ojedinělých, naprosto výjimečných případech může poskytnout omezené množství ochranných roušek!

Škola plně respektuje nařízení o nošení roušek a zákonná ustanovení o ochraně zdraví ve smyslu vytváření podmínek k zamezení přenosu nakažlivé choroby ve veřejných budovách a prostorách. Z tohoto důvodu bude trvat na plnění úkonu nošení roušek všemi osobami, které se vyskytují v budovách školy. Případné sporné situace budou řešeny tak, aby v žádném případě nedošlo neplněním zákonných povinností k ohrožení práv a zdraví druhých osob a to, bude-li třeba, i za plné součinnosti všech orgánů umožňující toto vynucení!


Upozornění pro plnění distanční výuky

Prezenční i distanční výuka je povinná. Žák/žákyně, který/á má týden prezenční výuky a nebude ve škole z různých důvodů, musí být řádně omluven rodičem/zákonným zástupcem.  Neúčastí mu nevzniká nárok na zvláštní distanční výuku konanou v takovém týdnu. Individuálně budou řešeny pouze distanční výuky v odůvodněných případech schválených ředitelem školy a to pouze ze závažných zdravotních důvodů.

Žádosti rodičů o individuální vzdělávací plán dle ŠZ na přechodné období bude jednotlivě posuzováno dle žádosti podané rodiči /zákonným zástupcem řediteli školy.

 

V Zubří 25.11.2020                           

 

Vypracoval: Mikl Marek

 

Schválil a nařídil: Mgr. Tomáš Randýsek,

statutární zástupce ředitele školy