2019_2020

Aj – 7. roč. (Mgr. Stanislav Petružela) 13.3. – 22.3. 2020 ARCHÍV

image_print

Aj – 7. roč. (Petružela)

 

8.6. – 14.6. 2020

1) slovní zásoba – opakování slovní zásoby – pracovní sešit strana 74 – 75

     – opakování slovní zásoby část Introduction + 1. lekce (A, B, C, D, Culture)

 2) učebnice– strana 18 cvičení 1(část 1,2,3)  – doplň slovesa a přepiš do English

 3) pracovní sešit – strana 13, cvičení 5 (postupuj podle vzoru – použij minulý čas) 

                                                                                                                                      

  V případě dotazů a zpětné kontroly použijte mailovou adresu: zszubri@ro.inext.cz

Aj – 7. roč. (Petružela)

 

1.6. – 7.6. 2020

1) slovní zásoba – opakování slovní zásoby – pracovní sešit strana 74 – 75

     – opakování slovní zásoby část Introduction + 1. lekce (A, B, C, D, Culture)

 2) učebnice– strana 16 cvičení 2 Families  – přečíst a dokázat přeložit text (ústně)

 3) pracovní sešit – strana 12, cvičení 1 (zakroužkuj správné slovo) 

                                 – strana 12, cvičení 3 (jedno sloveso v každé skupině je pravidelné,

                                    vytvoř minulý čas a označ pravidelné sloveso)

      Pomůcka: seznam nepravidelných sloves je na straně 79 v prac. sešitě

                                                                                                     

  V případě dotazů a zpětné kontroly použijte mailovou adresu: zszubri@ro.inext.cz

 

Aj – 7. roč. (Petružela)

 

1.6. – 7.6. 2020

1) slovní zásoba – opakování slovní zásoby – pracovní sešit strana 74 – 75

     – opakování slovní zásoby část Introduction + 1. lekce (A, B, C, D, Culture)

 2) učebnice– strana 16 cvičení 2 Families  – přečíst a dokázat přeložit text (ústně)

 3) pracovní sešit – strana 12, cvičení 1 (zakroužkuj správné slovo) 

                                 – strana 12, cvičení 3 (jedno sloveso v každé skupině je pravidelné,

                                    vytvoř minulý čas a označ pravidelné sloveso)

      Pomůcka: seznam nepravidelných sloves je na straně 79 v prac. sešitě

                                                                                                     

  V případě dotazů a zpětné kontroly použijte mailovou adresu: zszubri@ro.inext.cz

 

Aj – 7. roč. (Petružela)

 

18.5. – 24.5. 2020

1) slovní zásoba – opakování slovní zásoby – pracovní sešit strana 74 – 75

     – opakování slovní zásoby část Introduction + 1. lekce (A, B, C, D, Culture)

2) učebnice– strana 15 – cvičení 3adoplň výrazy a přepiš do English

     Poznámka: jedná se o výrazy, které se používají, když chceš někoho někam pozvat

     – správné výrazy najdeš v textu na straně 14

     – strana 15 – cvičení 4adej věty do správného pořadí tak, aby vznikl rozhovor a napiš

       do English

     Poznámka: tyto výrazy se používají při představování

     – řešení opět na straně 15

3)pracovní sešit – strana 9, cvičení 6 (postupuj podle vzoru – nyní dělám, mám to a to, ale když jsem  

    byl mladší…1. část v přítomném čase, 2. část v minulém čase)

    to write (psát) – wrote  (pokud neznáš, dopiš do seznamu nepravidelných sloves)

                                                               

  V případě dotazů a zpětné kontroly použijte mailovou adresu: zszubri@ro.inext.cz

 

 

Aj – 7. roč. (Petružela)

 

11.5. – 17.5. 2020

1) slovní zásoba – opakování slovní zásoby – pracovní sešit strana 74 – 75

     – opakování slovní zásoby část Introduction + 1. lekce (A, B, C, D, Culture)

2) učebnice– strana 14 – Trish´s new friends – přečíst a umět přeložit text (ústně)

3)pracovní sešit – strana 8, cvičení 1,2

                                                               

  V případě dotazů a zpětné kontroly použijte mailovou adresu: zszubri@ro.inext.cz

 

 

 

Aj – 7. roč. (Petružela)

 

4.5. – 10.5. 2020

1) slovní zásoba – opakování slovní zásoby – pracovní sešit strana 74 – 75

     – opakování slovní zásoby část Introduction + 1. lekce (A, B, C, D, Culture)

2) Školní sešity (English)– napiš 10 vět na téma My family

    Poznámka: východiskem je text v učebnici na straně 12

                         začni nejdříve o sobě – My name´s…

                         kolik je ti let a jaké je tvé postavení v rodině např. jedináček, nejmladší, nejstarší,

                         sourozenci, rodiče, případně další příbuzní atd.

                                                           

     V případě dotazů a zpětné kontroly použijte mailovou adresu: zszubri@ro.inext.cz

Aj – 7. roč. (Petružela)

 

27.4. – 3.5. 2020

1) slovní zásoba – opakování slovní zásoby – pracovní sešit strana 74 – 75

     – opakování slovní zásoby část Introduction + 1. lekce (A, B, C, D, Culture)

2) učebnice – strana 12 – My family – přečíst a umět přeložit text (ústně)

    Poznámka: Úspěšný předpoklad zvládnutí překladu je znalost slovní zásoby

                         Pozor na přivlastňování – např. mum´s sister = maminčina sestra

                                                                       my parents´ names = jména mých rodičů

    3) pracovní sešit –  str. 7 , cvičení 4 (zakroužkuj správné slovo)

                                    – str. 7, cvičení 5, 6 (doplňte otázky v minulém čase)

      Pomůcka:   cvičení 5 – otázka č. 2 Byl jsi nemocen? 3 Líbilo se jim tam? 4 Volal jsi policii?

                           5 Líbil se ti film? 6 Mluvil jsi anglicky?

                           cvičení 6 – 2 Kde to bylo? 3 Kdy to začalo? 4 Kdy to skončilo? 5 Co jsi mu dal?

                                               6 Co jste jedli? 7  Co jste dělali? 8 Jak jsi se dostal domů?

                                                      

     V případě dotazů a zpětné kontroly použijte mailovou adresu: zszubri@ro.inext.cz

 

 

Aj – 7. roč. (Petružela)

 

20.4. – 26.4. 2020

1) slovní zásoba – pracovní sešit strana 75 – část Culture

    – napsat a naučit slovíčka

2) učebnice – strana 11 – cvičení 8 – odpověz písemně do English na daných 5 otázek ohledně

    proběhlého víkendu (inspiraci najdeš ve cvičení 7)

    Poznámka: odpovědi musí být v minulém čase

                        Who did you go with?  S kým jsi tam šel?

    3) pracovní sešit –  str. 6 , cvičení 1 (doplň rozhovory, použij výrazy v tabulce, sleduj obrázky)

                                      ! odpovědi v minulém čase

                                       str. 6, cvičení 2 (doplň rozhovory, v závěru doplň komentář jaké to bylo)

      Poznámka:  vodítkem je vzorový rozhovor

                            Použij: Was it good? nebo Did you have a good time?

                            při odpovědi jaké to bylo, musí vzniknout reálné slovo

                            Pomůcka: u rozhovotu č.2 šli do kina, u 3. rozhovoru svatba, ve 4. rozhovoru hráli

                            počítačové hry

           

  V případě dotazů použijte mailovou adresu: zszubri@ro.inext.cz

 

Aj – 7. roč. (Petružela)

 

13.4. – 19.4. 2020

1) slovní zásoba – pracovní sešit strana 75 – část D (Kids)

    – napsat a naučit slovíčka

2) učebnice – strana 10 – A surprise for Smart Alec! (přečíst a umět přeložit text)

    Poznámka: Pozor na správný překlad vět v minulém čase!

3) pracovní sešit –  str. 5 , cvičení 5 (slova musíš dát do správného pořadí – od nejkratšího

                                  po nejdelší čas)

                               – strana 5, cvičení 7 (doplň rozhovor – použij slovesa z nabídky)

      Poznámka:  rozhovor musí dávat smysl

                            slovesa musíš použít v minulém čase

                             zapiš do přehledu nepravidelných sloves sloveso to see – saw

           

  V případě dotazů použijte mailovou adresu: zszubri@ro.inext.cz

Aj – 7. roč. (Petružela)

 

6.4. – 12.4. 2020

1) slovní zásoba – pracovní sešit strana 74 – část C (My family) – 2. část (od slova manager)

    – napsat a naučit slovíčka

2) pracovní sešit – strana 79 (Irregular verbs – Nepravidelná slovesa) – do slovníčku ze zadní

     strany připiš tato nová nepravidelná slovesa:

    Verb (sloveso)        Past simple (minulý čas)

     to do                        did

    podobným způsobem najdi a zapiš tato další nepravidelná slovesa – to come, to take, to have,

    to break, to think, to steal,

    Poznámka: – je důležité znát český význam všech uvedených sloves

   3) pracovní sešit –  str. 5 , cvičení 4 (slovesa v závorkách musí být v minulém čase)

    Poznámka: minulý čas v záporu tvoříme pomocí didn´t + sloveso v základním tvaru

                         např. (not want) – v záporu bude didn´t want; I didn´t want= nechtěl jsem

                         ! sloveso to be (být) má v záporu tvary wasn´t – weren´t

                         více přehled mluvnice str. 67 – 68

   V případě dotazů použijte mailovou adresu: zszubri@ro.inext.cz

 

Aj_-_7.r.(3)-1

AJ 7.A, 7.B, 7.C

slovní zásoba – pracovní sešit strana 74 – část A (Kids) + B (Sweet Sue and Smart Alec) – napsat a naučit slovíčka 2) práce s textem – učebnice strana 4 – přečíst a přeložit text – učebnice strana 5 – cvičení 2 – připravit si odpověď na otázky (ústně) – učebnice strana 5 – cvičení 3a – doplň do školních sešitů chybějící slova (viz text na straně 4) – učebnice strana 5 – cvičení 5b – doplň a věty přepiš do sešitu 3) pracovní sešit a) strana 2 – cvičení 1 (napsat otázky k daným odpověd b) strana 2 – cvičení 2 (uspořádejte slova tak, aby vám vznikly otázky nebo věty otázky nebo věty dle příkladu) c) strana 2 – cvičení 3 (doplňte otázky – použijte přítomný čas prostý) d) strana 3 – cvičení 4 (doplňte otázky a odpovědi dle vzorového příkladu) – použij přítomný čas průběhový) e) strana 3 – cvičení 5 (doplň e-mail – použij slovesa v přítomném čase prostém nebo průběhovém) V případě dotazů použijte mailovou adresu: stanislav.petruzela@centrum.cz Good luck!